Zo maak je de beste indruk op een beurs



Op een beurs is het achterlaten van een goede indruk een must. Dit kan namelijk zorgen voor meer klanten, meer zakelijke relaties en meer naamsbekendheid. Hoe laat je eigenlijk een goede indruk achter als standhouder? We hebben hieronder een aantal punten voor je opgesomd.

1. Een opvallende stand

Een opvallende stand werkt als een soort magneet voor beursbezoekers. Het trekt bekijks en het kan er uiteindelijk ook voor zorgen dat mensen daadwerkelijk jouw stand bezoeken. Op deze manier kun je in contact komen met jouw doelgroep en dat is natuurlijk waar het om draait als standhouder. Een stand die opvalt is enorm belangrijk op een beurs.

Een unieke, grote stand valt pas écht op. Denk aan een stand met grote wanden, bijzondere vormen en opvallende kleuren. Dankzij VanStraaten.com kun je dit verwezenlijken. Zij maken van jouw beursstand een echte blikvanger. Naast het bouwen en ontwerpen van stands, staat Van Straaten bekend om zijn groot formaat prints. Dit kan tot wel 5 meter breed, waardoor jouw boodschap altijd opvalt. Met standbouw laat je gegarandeerd een goede indruk achter op een beurs.

2. Een activiteit

Als standhouder sta je op een beurs om naamsbekendheid op te wekken en je wil natuurlijk ook dat de mensen bij jouw stand blijven kleven. Een leuke, laagdrempelige activiteit is een manier hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Doe bijvoorbeeld een quiz waarmee de bezoekers iets kunnen winnen. Het is slim om iets van promotiemateriaal als prijs te kunnen weggeven; iets wat ze aan jouw bedrijf doen herinneren. Zo blijf je in het geheugen van de bezoeker, ook nadat de beurs is afgelopen. Bovendien laat je met zo’n activiteit waar veel mensen op afkomen ook een goede indruk achter.

3. Houd een presentatie

Mensen komen op een beurs af om hun kennis bij te spijkeren of om inspiratie op te doen. Vaak worden er tijdens zo’n beurs ook verschillende presentaties gehouden. In dit soort presentaties worden nieuwe inzichten gegeven waar de bezoeker ook echt wat aan heeft. Je kunt ook overwegen om zelf te spreken op een beurs. Hiermee heb je gelijk de aandacht van talloze beursbezoekers om een boodschap over te brengen. Bovendien laat je ook zeker een indruk achter bij de mensen die naar jou hebben geluisterd.

4. Breng mensen op de hoogte van jouw deelname

Niet alleen op de beurs zelf kun je een indruk achterlaten, ook vóór de beurs kun je hier alvast over nadenken. Een manier om dit te doen, is van tevoren te laten weten dat je aanwezig gaat zijn op de beurs. Kondig jouw deelname bijvoorbeeld aan op jouw socialmediakanalen, of stuur een e-mail de deur uit. Dit kan er weer voor zorgen dat de beursbezoekers sneller op zoek gaan naar jouw stand.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement