Internationale meeting planners maken kennis met Noordwijk



Van 30 november t/m 3 december 2017, na afloop van de beurs IBTM World in Barcelona, organiseerde Noordwijk Marketing een uitgebreide kennismakingstoer voor internationale meeting planners. Zes belangrijke zakelijke gasten uit Canada, de USA, Engeland, Duitsland en Brazilië maakten kennis met de congreslocaties en faciliteiten van Noordwijk.

Zakelijke meeting planners zijn gewend om wereldwijd locaties te scouten op de geschiktheid voor hun congressen of andere grote events. Noordwijk nodigt daarom gedurende het jaar regelmatig zakelijke planners uit om gezamenlijk een kijkje te komen nemen in de badplaats. Deze bezoekers krijgen het beste van Noordwijk te zien. Niet alleen de congreszalen in de hotels worden getoond, ook het strand, de duinen en de mogelijkheden voor (buiten)activiteiten en excursies worden beleefd. Op het programma stond ditmaal onder andere een speeddatesessie met diverse Noordwijkse bedrijven, ijssculpturen hakken met SPEV / Noordwijk-events, een private dinner in de kerk bij Klooster, uitgebreide lunches en diners en diverse rondleidingen door hotels. Het weekend werd zondag afgesloten met een bezoek aan Amsterdam met onder andere een rondvaart langs het Amsterdam Light Festival.

Geschikt voor grootschalige congressen
Sandra Nonhebel, productmanager zakelijke markt Noordwijk Marketing: “In Noordwijk biedt uiteraard ieder hotel en bedrijf een eigen product, maar wij hebben als Noordwijk ook een uniek totaalproduct. Noordwijk is namelijk erg geschikt voor grootschalige, citywide, congressen zoals destijds de NATO top of de Nuclear Security Summit. Doordat de hotels en andere bedrijven hier gewend zijn om nauw samen te werken kunnen wij in Noordwijk zo’n 1000 congresgasten hosten. Meeting planners halen wij daarom graag hierheen, zodat ze zelf kunnen ervaren hoe die samenwerking verloopt en hoe de locaties ten opzichte van elkaar liggen. Maar ook de geringe afstand van en naar Schiphol en Amsterdam werkt in ons voordeel. De gasten gingen in ieder geval erg enthousiast weer naar huis en wij verwachten dat hier zeker nieuwe aanvragen en boekingen uit voortkomen.’’

Noordwijkse samenwerking
Bij de kennismakingstoer waren de volgende Noordwijkse bedrijven betrokken: Grand Hotel Huis ter Duin, Hotels van Oranje, Radisson Blu Palace Hotel, NH Conference Centre Leeuwenhorst, Alexander Hotel, Klooster | events, art & design, Taxi Jonker, Brouwer’s Tours, Koninklijke Beuk, De Baak Seaside, SPEV / Noordwijk Events, Golden Tulip Noordwijk Beach, GoodDay Hospitality, NEXclusive Events, Space Expo en Admire DMC.
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement